مهم ترین نکات در طراحی یک بنر جذاب و پربازده
- تعداد نظرات :بدون دیدگاه
- ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
- 38311 بازدید
- دسته بندی : وبلاگ
در این مقاله به اصول طراحی بنر تبلیغاتی در دو بخش طراحی و تبلیغات میپردازیم
در بخش اول یعنی اصول طراحی بنر
تبلیغاتی به نکات مهم این بخش اشاره میکنیم و در بخش دوم به اصول تبلیغات و به کارگیری
بنرهای تبلیغاتی گیف در تبلیغات خواهیم پرداخت پس با ما در وبلاگ تیوسک بنر همراه باشید
اصول طراحی بنرهای تبلیغاتی گیف :
یکی از کلیدی ترین نکات اصول اصول طراحی بنر تبلیغاتی توجه به میزان حجم
بنر تبلیغاتی
هست که میخواهیم طراحی کنیم
حجم بنر تبلیغاتی باید مناسب و به صورت استاندارد باشد تا در هنگام استفاده با مشکل زمان بالا برای لود بنر تبلیغاتی مواجعه نشویم
موثرترین سایزها را برای تبلیغات خود با توجه به کسب کار و هدف تبلیغات خود انتخاب کنید
در هنگام انتخاب سایز بنر تبلیغاتی خود باید به محل قرار گیری بنر تبلیغاتی (سایت میزبان بنر)،بودجه لازم برای تبلیغات در سایز مورد نظر،هدف از تبلیغات و… توجه کرد
کلمه ساده متاسفانه در طراحی بنر معنایی جالبی پیدا نکرده و اگر ما به
عنوان طراح بنر تبلیغاتی در هنگام سفارش بنر و یا مشاره قبل از طراحی به کارفرما از کلمه ساده
استفاده کنیم ذهنیت کارفرما از طرح ارسالی یک بنر ساده(به معنا واقعی) عبور چند اسلاید متن و
تصویر هست اما استفاده از کلمه ساده یا سادگی در طراحی بنر به این معنا نخواهد بود سادگی در طراحی
در واقع به این معنی هست که بیننده بنر در کمترین زمان به هدف بنر پی ببرد و باعث کلیک بر روی بنر شود
زمانی که یک بنر به دور از شلوغی،فریم های متعدد،اسلاید های متعدد،تصاویر و متن های زیاد،رنگ های شلوغ و در کل هر موردی
که باعث شلوغی و ناخوانایی المان های بنر شود باشد ما در این بنر سادگی و روان بودن بنر را رعایت کرده ایم
در نتیجه تا حد امان سعی کنید در طراحی بنرهای تبلیغاتی سادگی و روان بودن بنر را
رعایت کنید
سعی کنید از کلید cta در طراحی بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید
البته ضرروتی در استفاده از این مورد نیست ولی این دکمه میتواند یه معجزه در تعداد کلیک ها و بازدهی بنر تبلیغاتی باشد
بطوریکه که کاربر و یا بیننده را مجبور به کلیک روی بنر خواهد کرد
برای انتخاب متن بنر بعد از تعیین هدف تبلیغات یک لیست از متن ها را ایجاد کنید
و سپس با همکاری و مشاوره از طراح بنر خود بهترین متن ها را انتخاب کنید
نکته: بیشتر وقت ها کارفرما انتخاب متن ها
را به طراح واگذار میکنند و از طراح بنر انتظار دارند تا با توجه به تجربه و سابقه کار در
طراحی بنر متن های لازم رو انتخاب کنند .در اینکه طراح های حرفه ای تجربه زیادی در
این کار دارند شکی نیست ولی
باید به این نکته توجه کرد که طراح بیشتر در خلق یک ایده بر اساس اطلاعات و درخواست های شما مهارت دارد
و اینکه زمانی کهبرای کسب و کار شما باید یک بنر طراحی شود شما مسلما در کسب و کار خود تجربه بیشتری نسبت به طراح دارید
پس بهتر است شما لیستی از متن ها درخواستی خود را به طراح بدهید و طراح با توجه به تجربه خود در امر طراحی
و براساس اصول واستاندارهای طراحی بنر در
مورد متن های شما نظر خواهد داد و در نتیجه چند متن مناسب را برای بنر شما انتخاب خواهد کرد
از متن های کوتاه و مفید استفاده کنیدو از جملات بلند که کل فضای بنر را دربرمیگیرند استفاده نکنید
عنوان ها را بلد تر نسبت به سایر متن ها قرار دهید.
از متن های با فونت ریز استفاده نکنید
میزان فونت را بر اساس فضا طراحی که در اختیار دارید تنظیم کنید
و توجه کنید که در بنرهای سایز بزرگ بیش از حد میزان فونت را بالا نبریم
بهترین زمانبندی برای حرکت و ایست بنر را اینتخاب کنید
برای حرکت زمان .۰٫۱ و یا ۰٫۰۳ ثانیه میتواند مناسب باشد و برای زمان ایست(زمانیکه میخواهیم یک اسلاید از بنر متوقف شود تا بیننده بتواند محتویات آن را ببینید و یا بخواند)
میتواند با توجه به میزان متن و محتویات آن اسلاید بین ۲ تا ۴ ثانیه باشد
به زمان کل بنر توجه کنید تا زمان زیادی برای اینکه یک دور کامل انجام شود را نگیرد
یک بنر با سه اسلاید با توجه به زمان حرکت وایست میتواند بین ۱۲ تا ۱۵ ثانیه زمان ببرد
بنر تبلیغاتی خود را با نوع طراحی سایت و
لوگو خود همسان کنید تا ماندگاری بهتری در ذهن بیننده ایجاد شود
از تم رنگ اصلی لوگو و یا سایت خود استفاده کنید
در صورتی که برای سایت خود یه فونت مناسب انتخاب کرده اید از آن فونت میتوانید در بنر خود استفاده کنید
انتخاب یک یا چند رنگ مناسب برای بنر تاثیر زیادی در بازدهی بیشتر بنر خواهد داشت
در مورد انتخاب رنگ بنر قبلا مقاله ای در تیوسک بنر منتشر کرده ایم که بصورت مفید به این موضوع پرداخته ایم
بخش دوم :اصول استفاده از بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری
سایت میزبان خود را بر اساس کسب و کار و هدف تبلیغات خود انتخاب کنید
مثلا شما یک فروشگاه آنلاین فروش لوازم جانبی موبایل دارید بهترین میزبان بنر شما میتواند سایت های باشد که با موضوع موبایل فعالیت میکنند چون بیشتر کاربران و بازدید کنندکان این سایت ها میتوانند مشتریان خوبی برای شما باشند
البته بعضی از کسب و کارها هم هستن که خدمات و یا محصوالات شان بصورت عمومی مورد استفاده قرار میگیرند و هر سایت میزبانی میتواند باعث جذب مشتری یا بازدیدکننده شوند.
در مورد سایت های میزبان به میزان بازدید کننده های آن توجه کنید هرچه تعداد بازدید کنندگان سایت میزبان بیشتر باشد بنر شما
به میزان بیشتری دیده خواهد شد البته به همان میزان هم میتواند بودجه بیشتری برای تبلیغات طلب کنند.
شبکه های تبلیغات بنری
شبکه های تبلیغات بنری میتوانند انتخاب مناسبی برای ایجاد کمپین تبلیغات بنری شما باشند.
استفاده از چند سایز بنر
سعی کنید برای ایجاد تبلیغات بنری خود در شبکه های تبلیغات بنری حداقل از ۳ سایز بنر استفاده کنید چون شبکه های تبلیغات بنری معمولا با تعداد زیادی سایت های پربازدید قرارداد همکاری دارند برای بهره مندی از خدمات بیشتر از این سایت ها بهتر است چند سایز بنر در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس سایزهای که این سایت ها پشتیبانی میکنند از خدمات تبلیغاتی آن ها استفاده کنیم.
میزان هزینه تبلیغات بنر
بودجه تبلیغات بنر خود را تععین کنید و بر اساس بصورت شخصی از سایت های میزبان و یا شبکه های تبلیغات بنری استفاده کنید.
بعد از تبلیغات بنری میزان بازدهی تبلیغات خود را بررسی کنید و آمار بازدهی از هر سایت میزبان را تعیین کنید تا در تبلیغات بعدی
بتوانید بصورت هدفمندتری تبلیغات بنری خود را ایجاد کنید.